Give people what they want, when they want it, in the form they want it in,

at a reasonable price, and they’ll more likely pay for it rather than steal it.

 Despicarea firului în 4. La propriu

The Himalaya Drug Company, una dintre companiile indiene de top în domeniul produselor cosmetice apelează cu sârg puterea poveștilor – s-or fi prins că femeilor le place să fie învăluite în povești misterioase? Oricum, interviul pe care Rajesh Krishnamurthy îl da celor de la indiantelevision.com arată clar strategia lor de marketing, bazată ferm pe storytelling.

Extraordinar mi s-a părut faptul că ei reușesc să facă research la un nivel foarte înalt și să-și optimizeze strategiile de comunicare în timp real. Planurile lor strategice pentru media înclină balanța spre canalele digitale, pentru că acolo pot interacționa direct cu fanii (lucru care nu se întâmplă în cazul televiziunii sau a presei scrise) – așa că își creează poveștile adaptându-se acestor canale. Conștientizarea faptului că publicul lor țintă este techsavvy subliniază și bună receptare a mesajului pe care vor să îl transmită și, evident construirea imaginii unui brand de încredere.

În România, o astfel de strategie s-ar preta cu siguranță în domeniul produselor cosmetice pentru branduri autohtone precum Farmec sau Elmiplant – găsirea publicului țintă și crearea mesajului pentru canalele specifice target-ului.

Dincolo de conținut, se află povestea: 6 întrebări pentru povești neplictisitoare

Cercetările de marketing continuă să fie evidente: 92% dintre marketeri creează conținut de înaltムcalitate (să-l numim foarte valoros pentru brand), dar numai 54% pot obține de fapt, rezultate eficiente de pe urmă conținutului. Așadar, valoarea creață nu este egală cu valoarea percepută. De ce? Pentru că nu există o poveste, un fir narativ, un “€œcârlig” care să susțină conținutul creat și care să producă o rezonanță în rândul publicului- țintă.  Jessie Coan susține că există nici mai mult, nici mai puțin de 6 întrebări cheie pentru a vedea relevanța conținutului tău și a-i determina gradul în care acesta poate plictisi audiența:

1. Cine e eroul?

2. Care e firul narativ?

3. Care e conflictul (intriga acțiunii)? Alegerea climaxulului reprezintă în sine un întreg proces de testare și re-testare în marketing.

4. Care sunt faptele (desfășurarea acțiunii cronologice, punctele culminante, etc.)?

5. Cum ajung toate elementele să se îmbine?

6. De ce și cum i-ar păsa publicului de poveste?

Lecțiile pe care le predă Steven Spielberg despre Storytelling

Ei bine, nu, Spielberg nu ține nici un curs de marketing (încă), însă lecțiile pe care le dă el sunt foarte ușor de urmărit și numai bune de aplicat și în storytelling:

1. Trebuie să lucrezi cu cei mai potriviți oameni – aici echipa de marketing își spune cuvântul;

2. Fii mai personal. Mai personal;

3. Alege cu grijă momentele când poți reutiliza poveștile care au avut succes;

4. Editează povestea pe tot parcursul ei – e exact ceea ce spuneam câteva paragrafe mai sus, când vorbeam despre optimizarea poveștii în timp real;

5. Oricât de mult n-am vrea, povestea vine prima, abia apoi tehnicile de editare, compresare și distribuire;

6. Lecția care ar trebui învățată în orice domeniu: învață din greșelile proprii – astea sunt cele mai bune recompense.

Kevin Spacey e noul guru al Content Marketing-ului

Nu, nu e o glumă, deși am zâmbit puțin. Dacă încă n-a ajuns la voi, video-ul în care Kevin Spacey atrage atenția asupra poveștilor bine spuse și a relației pe care acestea le formează cu audiența lor, e momentul să faceți cunoștință cu un speech foarte bun.

Spor la povestit!

Sursa foto: pinterest.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>