Ceva nou, ceva vechi şi… ceva povești

Cum zicea un comic odată: nu e nimic nou sub soare, dar sunt atâtea vechituri încă nedescoperite. Rodger Dean Duncan, editor în cadrul Forbes, aduce în prim plan întregul proces al cumpărării și, implicit modul în care storytelling-ul revoluționează vânzarea. Dacă până nu de mult, achiziționarea se rezuma la consultarea unui catalog și alegerea din magazin a produsului, mulțumită internetului, avem parte de o nouă experiență a achiziției. Vorbim de engagement contextual, dar de fapt ne referim la practici vechi de storytelling. Creșterea veniturilor, construirea loialității clienților, audiențele targetate – despre toate puteți citi în interviul luat lui Glenn Conradt, vicepreședinte al Coremedia.

Ce scoate generozitatea oamenilor la suprafața: filantropia, empatia și storytelling-ul

Cred că e evident pentru toată lumea că fără o poveste emoționantă nu ai cum face nici evenimente caritabile, nici strângere de fonduri, nici nu poți susține cauzele sociale la care aderi.

Pentru studii de caz aprofundate consultați Swimathon, Balul de la Castel, Țara lui Andrei, Crestemidei.ro, și lista poate continua.

Revenind, provocarea pentru toți aceia care își doresc să strângă fonduri rămâne sintetizată la întrebarea “€œcum?“. Răspunsul este pe cât de clișeu, pe atât de simplu: storytelling non-profit. Adică, mai pe românește, spune o poveste. Una adevărată, puternică și autentică, construită în jurul cauzei pe care o sprijini, care să determine targetul tău să empatizeze cu proiectul pe care îl susții. În tot acest proces, organizația povestitoare poate schimba întreaga dinamică a percepției, implicit a impactului, mai ales când poveștile devin digitale.

Un studiu interesant găsiți aici I’m Moral, But I Won’t Help You: The Distinct Roles of Empathy and Justice în Donations. Și, ca să puteţi înţelege şi mai bine despre ce vorbesc, găsiți aici un raport foarte bine structurat despre cum storytellingul influențează comunitățile: Digital Storytelling for Social Impact.

Video – storytelling-ul: noua formă de branding

Campionatul Mondial de Fotbal ‘€˜14 a scos la iveală o mulțime de video stories, cu focus pe targetul vizat: telespectatorii celui mai urmărit (după Jocurile Olimpice) și mai scump Campionat Mondial din istorie – cu o investiție astronomică de peste 11 miliarde de dolari. Ei bine, ocazia există, hai să vedem şi cum au profitat Nike, Coca-Cola şi Beats de context:

Studiu de caz: Locul 1 –  Nike – Risk everything

Da, recunosc, nu mă pasionează fotbalul. Doar că advertisingul bun îmi place la nebunie și anul acesta a fost absolut demențial – Nike a făcut o figură mult prea frumoasă pentru a nu vorbi măcar puțin despre asta. Slogan curajos, endorseri aleși pe sprânceană și super atmosferă – cam asta ar fi ingrendientele celui mai bun video story pe anul asta.

Departe de a fi o reclamă, cele 4 minute ale lui Nike sunt cele mai emoționante, antrenante și pline de adrenalină momente pe care le poți vedea la televizor. Mixul perfect între product placement, storytelling și real-time marketing. Video-ul Nike schimbă datele problemei și revoluționează modul în care voi mai urmări reclamele. Unul câte unul, brandurile care vor succes, trebuie să “€œrişte totul” și să creeze ceea ce va deveni marketingul în viitor: platforme de narațiune, unde consumatorul trebuie realmente să trăiască o experiență care să creeze engagement până la ultimul nivel.

Sursa: Brand Journalism Favoring Video Storytelling Tactics

Studiu de caz: Locul 2 – Coca Cola

Cred că le știți, de la concept până la execuție pe toate, dar merită trecute în top, așa că:  Coca-Cola: This is the World’s Cup — 2014 FIFA World Cup™

Studiu de caz: Locul 3 – Beats by Dr. Dre

Ce ocazie mai bună decât Cupa Mondială pentru a-ți endorsa invenția? Ei bine, nu trebuie să fii un geniu pentru a te gândi la soluția asta, dar trebuie să fii super smart să gândești o poveste în care căștile tale ultra-hipstereşti să se potrivească perfect în contextul dat – mai ales când sponsorul cu drepturi exclusive este Sony. Părerea mea e că responsabilul cu PR-ul domnului Dre a riscat cu acest video story. Tot părerea mea e că nici nu putea avea o idee mai bună. Opinii contra?

Sursa foto: thenextweb.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>