Răspunsul la întrebarea de mai sus e în permanentă perfecționare. Fiecare raport citit, fiecare analiză interpretată mă aduce mai aproape de ceea ce doresc să aflu: pe scurt, de ce sunt creierele noastre înfometate de povești?

Într-una din serile de limonadă, încercând să explic unor prieteni cum stă treabă cu marketingul “€œpovestit”  în social media, m-am trezit întrebându-i ce ar alege între o listă somptuoasă de ingrediente precum gumă de acacia, oligozaharide, aminoacizi, gluteină, etc. și misiunea unei companii de a aduce pe piață un tip de dulceață eco, picantă,  de afine.

Răspunsul a fost unanim.

Kashi e unul din brandurile a cărui fascinație mi-a răpit ore bune să-l “€œcitesc”. Content scris genial, delicios de bine informat și apetisant texturizat. Și lista de ingrediente și povestirea misiunii susțin exact același lucru, dar a doua opțiune este cu siguranță mult mai convingătoare.

Evident, consumatorii își doresc o legătură mai personală, mai intimă aș îndrăzni, cu produsul pe care îl cumpără. Apelul la emoție devine prioritar celui rațional, logic argumentat. Numeroase studii au arătat că reținem mai ușor poveștile pentru că ele seamănă cu experiențele pe care le trăim iar spre deosebire de argumentele raționale pe care le trecem doar printr-un singur filtru – cel lingvistic, poveștile activează toate părțile creierului.

Pe lângă acest lucru, gândiți-vă că ne petrecem o treime din viață visând cu ochii deschiși – mintea noastră este permanent în căutarea unui “€œmai bine” – iar singurele momente când ne oprim din căutare sunt atunci când întâlnim o poveste bună (sunt convinsă că vi s-a întâmplat de multe ori să dați peste reclame, filme sau cărți de care să nu vă puteți dezlipi atenția).

Gândiţi-vă, de asemenea, că primele noţiuni despre bine şi rău le primim în copilărie, tot prin prisma poveştilor – există încă de atunci identificarea cu personajele preferate, apartenenţa la un grup, etc. Lucrurile nu se schimbă nici peste 20 de ani, când identificarea se face cu alţi eroi, pentru care plătim: alegem detergentul X, restaurantul Z şi ciocolata Y pentru că aderăm la nişte valori pe care acestea le angrenează în subconştientul nostru.

Brandurile de top au început să folosească tot mai mult această strategie de conținut în comunicarea cu clientul, tocmai pentru că au înțeles că internalizarea unei povești se digeră mult mai ușor decât simpla enumerare a unor date.

Există o mulțime de “€œreţetare” pentru a spune o poveste bună, care să conțină esența mesajului pe care vreți să-l transmiteți, iar eu vă recomand unul dintre cele care îmi pare complet: THE 10 COMMANDMENTS OF CONTENT.

Să ne povestim cu bine!

Sursa foto: adsoftheworld.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>