Primesc tot mai multe întrebări legate nu de ce înseamnă sau cum se poate face storytelling, ci de cum aduce acesta metodă, profit.

Sunt pro cifre demonstrabile însă haideți mai întâi să-mi răspundeți la o întrebare: dacă cineva v-ar întreba, după 4 zile în care n-ați mâncat, ce alegeți între o cină sănătoasă și o poveste bună, cel mai probabil veți alege cină. Dacă însă, după ce v-ați super-săturat timp de 2 luni numai cu aceeași cină copioasă, alegerea cea mai probabilă va fi o poveste bună. Care-i diferența? Nevoie versus suprasaturare, adică exact ceea ce se întâmplă pe piață: ad-uri, bannere, pop-up-uri care nu spun nimic, încercând să vândă un produs care nu-ți transmite nimic. În hiperconsumerismul ăsta online, există și branduri care anticipează suprasaturarea de comunicare și încearcă prin metode eficiente să echilibreze și să-și facă dezirabile produsele sau serviciile. Una din metodele astea este storytellingul.

Să vă exemplific: Fortune 500 avertizează că, în scurt timp, fără un mesaj autentic în spate, campaniile de marketing, social media și advertising, brandurile vor pica în gol de la mare înălțime. Concluzia o trageți voi. Eu sunt de părere că poveștile memorabile precum cea a elefantului Manole sau cea a Belgravistanului sunt canale de conversie mai puternice decât orice soft sau aplicație gândită să se traducă în vânzări.

Trebuie să ne întoarcem la naratiune, la brandurile care prezintă o poveste, la brandurile care stau demne în picioare pentru un motiv  și își spun povestea în mod constant“, a declarat Brad Rencher, vice președinte senior și manager general al departamentului de marketing digital al Adobe Systems. “Ceea ce cred eu că s-a întamplat în ultimii ani este că întreg ecosistemul tehnologic a făcut un deserviciu industriei de publicitate. Am creat tool-uri și instrumente care sunt folosite pentru a face un singur lucru însă pentru a deveni un brand valid, un brand iubit, trebuie să folosești mai mult decât tehnologie, un fir epic”.

La sfârșitul zilei, instrumentele nu te pot ajuta într-o strategie pe termen lung dacă nu ai ceea ce se numește core concept, dacă nu dezvolți cu ajutorul lor o comunitate în jurul lovebrandului tău.

Vă las în adorabila companie a unor statistici despre performanța celor mai smart branduri din lume.

Sursa foto: socialbakers.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>