Mă bucură amploarea pe care începe s-o ia storytelling-ul și modul în care marketerii încep să-și îndrepte atenția înspre povestirea produsului și avantajelor acestuia. Așa că, m-am gândit că, din toate materialele pe care le citesc, o parte dintre cele mai interesante să le împart cu cei direct interesați de subiect. O dată la lună, cel măcar.

1. Un manifest pe care l-a scris Christopher Ott și din care mulți dintre noi, lucrătorii pe ogoarele marketingului și publicității ar trebui să le conștientizăm. Iar referitor la storytelling sunt legată de acest gând: storytelling-ul este o tactică creativă, nu o strategie, nu un model de business și nu o viziune de companie. Mai multe puteți afla din articolul Wake up, marketers: storytelling is not a strategy.

2. Cum a reușit Microsoft o strategie convingătoare de marketing cu ajutorul storytelling-ului? Răspunsul este simplu, la prima vedere. Microsoft e una dintre companiile al cărui demers publicitar merită urmărit din multe puncte de vedere, însă cel mai adesea ca dezvoltare în zona de marketing. Flavour and Fuel este campania care le-a adus awarness prin sharing de povestioare captivante din perspective de gen behind-the-scenes.

Fanii raliurilor sau berii au fost cei care s-au putut bucura de contentul creat de Microsoft pentru că atenția s-a îndreptat strategic către nevoile sociale ale targetului. Bine gândit, Microsoft!

3. Un editorial semnat de  Taylor Mallory Holland subliniază 1 punct pe care se va păstra focusul în 2015 pentru cei care lucrează în branding: schimbarea perspectivei.

Brand storytellerii vor găsi modalități prin care nu doar vor informa și/sau educă publicul ci și modalități de a surprinde și delecta consumatorii (povești la care se pot ralia, concluzii memorabile) – vezi campania Like a Girl – în loc să vorbim despre cât de bine se absorb picăturile, să vorbim despre puterea feminității. Aceleași valori dar perspective diferite.

4. Mobile Storytelling

Trendul în online business conduce clar spre mobile. Tipurile de storytelling se dezvoltă și în funcție de tehnologie, așa că în 2015 cu siguranță vom avea exemple de campanii derulate exclusiv pe mobile. Păstrați-vă atenția!

5. Unul dintre trendurile de marketing în pharma pentru 2015 se anunță și storytelling-ul. Puteți vedea aici și celelalte 6 predicții.

6.  În Forbes am găsit un editorial interesant despre lecții pe care le poți învăța din storytelling-ul autentic și pe care le poți aplica, spun eu, tuturor jurnaliștilor:

a. Modelarea unor povești convingătoare

b. Povești fluide, indiferent de canalul folosit

c. Focus pe nevoile clientului

d. Abordări creative pentru a măsură ROI

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>