“Să îmbătrânim frumos și demn” Ana Aslan

Subranduri Farmec: Gerovital, Aslavital, Aslamed

Prof. Dr. Ana Aslan a descoperit importanța procainei în ameliorarea tulburărilor distrofice legate de vârstă, datorită ei bucurându-ne astăzi de un brand românesc de succes, Farmec.

Numeroase personalități internaționale au urmat tratament cu Gerovital: Tito, Charles de Gaulle, Hrusciov, J.F. Kennedy, Indira Gandhi, Imelda Marcos, Marlene Dietrich, Konrad Adenauer, Charlie Chaplin, Kirk Douglas, Salvador Dali. Și, pe lângă toți aceștia, multe dintre femeile din România au în dulapul de cosmetice produse marca Farmec.

Canoanele farmecului se bucură din plin de multe puncte în plus la capitolul comunicare. Eu una, pe tot parcursul acestei analize, am suferit uimiri care m-au făcut să declar că Farmec este unul dintre cele mai bine comunicate branduri românești dedicate îngrijirii. Așadar, felicitări oamenilor care fac această treabă excelentă! [Curios, nu i-am găsit în Top Social Brands de la Biz, dar voi presupune că analiza s-a desfășurat după parametri și indicatori atenți urmăriți.]

Un audit minimalist, focusat pe punctele grase și pe cele slabe ar suna cam așa:

Puncte + 

 – prezența online puternică și simpatică, endorsată de persoane publice vizibile;

– colaborari tactice cu bloggerițe din zona de beauty & fashion;

– Farmec se bucură de endorseri simpatici (Giulia Anghelescu, Paula Seling, Iulia Vântur) care îi asigură încredere, vizibilitate, transfer de valoare și awarness;

– site-ul optimizat pentru research de produse și informații (meniu intuitiv, categorii bine structurate, descrieri explicite);

– clubul pentru cliente e o plus-valoare, pe care o pot folosi pentru a crea o comunitate puternică de femei, în care își pot testa produsele, unde pot afla ce e bine și ce nu la un produs, care sunt aștepările clienților, etc.;

– comunitate. O au dar cred că mai au de lucrat la comunicarea de aici – femeile sunt îndrăgosite de beauty, de cosmetice, de frumusețe – trebuie doar să găsești triggerele potrivite pentru a le dezlega la vorbă;

– strategii de fidelizare – și aici, comunică pe multe direcții (cea mai recentă este “Votează produsul și ai 25% discount” – strategie smart & cool de strângere a review-urilor);

– campanii integrate;

– magazin online;

– atenție sporită presei – comunicate online, apariții, mapa de presă;

– formular de sugestii și feedback;

– concursuri constante;

– aplicații dedicate;

– ambalaje atrăgătoare;

– vizualuri care comunică #cool.

Puncte  –  

N-am. Așa de simplu. Sigur, sunt lucuri de îmbunătățit dar la nivel subtil, de detaliu. Da, o activitate mai intensă pe cananele sociale, ambasadori aleși pe profilul pubilcului și un Beauty Know-how Center bazat pe Sfaturile specialiștilor Farmec ar suna bine.

Citește și Studiile de caz despre Elmiplant, Cosmetic Plant si IVATHERM.

surse foto: www.facebook.com/farmec.company; pinterest.com (Barbara Palvin)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>