Atenţie! Urmează un text paradoxal plin de subînţelesuri. În cazul în care nu rezistaţi presiunilor autoironice, vă rugăm părăsiţi pagina articolului! Vă mulţumesc!

Ce-i tataie, ala copiraităr?

Nu prea mă pricep la tehnică. Dar ştiu să scriu frumos despre ea.

Nu prea ştiu cum stă treaba cu mecanica. Dar ţi-as putea găsi o poveste în spatele tuturor mişcărilor.

Nu am nici cea mai mica idee despre ce înseamnă medicina. În schimb, pot să-ţi dezvolt filosofii întregi şi te pot face să înţelegi cum te ajuta ea pe tine.

Un copywriter e un filtru.  Dincolo de creativitatea lui, dincolo de cuvintele pe care le scrie pentru a convinge, a vinde sau a persuada, un copywriter ajuta! Un copywriter e un instrument pe care îl foloseşti într-o campanie, aşa cum te foloseşti de cerneală pentru a scrie. E drept că ai nevoie şi de un pix, o pană, un penel, dar fără cerneală…? Degeaba.

Un copywriter e ca un copil de 5 ani care tocmai ce-a primit o trusă de cretă colorată! Ce va face? Se va apuca de mâzgălit toţi pereţii, va fi plin de idei, care mai de care mai trăznite, va încerca să caute noi locuri pentru a-şi expune ideile lui colorate şi va încerca să le arate celor din jur de ce sunt geniale ideile lui! Ba, mai mult îţi va arata şi ce avantaje au ideile lui şi cu ce beneficii ieşi tu în câştig!

Un copywriter e o poveste. Plină de aventuri, plină de personaje, care mai de care mai nonconformiste, plinăa de titluri de capitole, de headline-uri curajoase si de call to action-uri potrivite!

Bun, taică! Şi… ce face el?

Un copywriter e un supererou. El salvează clientul de la faliment, consumatorul de la excludere socială şi publicitarii de la eşec! Desigur, el are super-puteri pe măsura: super-idei geniale, cuvinte potrivite pentru fiecare campanie,

Am asistat la o discuţie dintre un “om al industriei” şi un “om al cuvintelor”. Şi argumentele ambelor părţi erau veridice şi perfect palpabile! E clar că nu poţi măsura dacă 43 de cuvinte dintr-o broşură o să îţi aducă cu 5, 2 % mai multe vânzări, însă eu sugerezi să încerci pentru 6 luni un contract cu un copywriter bun. Repet, bun. Și alte 6 luni, lasă în voia sorții toate campaniile și intenţiile de publicitate. Acum îţi poţi măsură vânzările. Vezi vreo diferenţă? Dacă da, e de la sine înţeles ce trebuie să faci. Dacă nu, încearcă un copywriter foarte bun!

Parcă încep să înţeleg…

Știu că sună a clişeu atunci când spun “cunoaşterea înseamnă putere”. Dar în cazul unui copywriter, cunoaşterea e benzina de care are nevoie motorul creației. Un copywriter e un creativ. Nu aştepta detalii tehnice despre cum poţi scrie acelaşi titlu în 27 de variante diferite, pentru că nu o să le primeşti. În schimb, vei primi 28 de variante diferite de headline-uri pentru acelaşi text publicitar! Asta face diferenţa între un copywriter foarte bun și o persoană care se pricepe să vândă şi care, colateral, mai și scrie.

Sfat: copii nu încercați asta acasă. Copywritingul nu e o joacă! (decât poate pentru copywriteri…)

Sursa foto: coffee-tea-and-sympathy.tumblr.com

1 Comment

  1. Cum ți se pare textul ăsta? http://www.facebook.com/events/325947240771835/

    Din pură curiozitate. Pe cuvând că al doilea comentariu o să aibă legătura cu articolul tău. Fac o poveste 😀

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>