AESOP (agenția aia mișto care face povești pentru cele mai mari branduri din lume) crede cu tărie în storytelling și în faptul că toate marile branduri au de spus câte o poveste. Studiul făcut de ei (al doilea deja) este menit să identifice topul brandurilor britanice care povestesc. 2000 de consumatori au fost puși față în față cu 9 întrebări, care să scoată în evidență puterea storytelling-ului în rândul brandurilor din UK.

Întrebările au fost:

1. Care dintre aceste branduri ți se pare că are un caracter puternic individual, unic?

2. Care dintre aceste branduri ți se pare că are o poziție/ opinie clară?

3. Care dintre aceste branduri crezi că are viziune sau scopuri de împlinit?

4. De acțiunile căruia dintre aceste branduri ești intrigat și curios să afli în viitor?

5. Care dintre aceste branduri are o poveste credibilă?

6. Care dintre aceste branduri reușește să-și creeze propriul univers?

7. Care dintre aceste branduri produce conținut pe care îți dorești să-l share-uieşti ori să discuți despre el?

8. Care dintre aceste branduri ți se pare amuzant / distractiv?

9. Care dintre aceste branduri ți se pare memorabil?

Chestionarul “€œThe Brand Storytelling” e un instrument deosebit de prețios, nu numai datorită faptului că oferă o perspectivă a modului în care poveștile afectează percepția brandurilor asupra consumatorilor. Sunt de acord cu top 5 (Apple, Cadbury, McDonalda€™s, IKEA, Walkers) dar aș fi adăugat cu brio CocaCola, Starbucks și Vodafone.

Aşa cum spune şi raportul “with brands, as with literature, people seek characters to relate to and when brands lose track of who they are, their story falters” – brandurile trebuie într-adevăr să-şi măsoare influenţa. De ce ar trebui să fii tu eroul cu care se identifică? De ce trebuie să te aleagă pe tine din rafturile pline de produse asemăanătoare? Stereotipiile, mesajele banale şi campaniile mediocre nu aduc plus valoare nici unui brand.

Topul celor 100 de branduri curajoase îl puteți găsi aici. Iar aici  descoperiţi o interpretare interesantă a brandurilor care au crescut sau au scăzut prin storytelling.

Să ne povestim cu succes!

Sursa foto: www.thedrum.co

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>