chipotle-scarecrow
Storytelling – Cum devin sperietoarele de ciori instrumente de marketing
23 October 2013
Storytelling - Poveștile nespuse ale lui 2013
Storytelling – Poveștile nespuse ale lui 2013
4 January 2014
Show all

Storytelling – de la realitatea augumentată la resurecția brandurilor românești

visual-storytelling

“Those who tell stories rule the world” Platon

“The brand story, delivered in a simple, truthful, and transparent manner is connecting and memorable. If it is truly authentic, it begins to build trust. Every strong relationship is based on trust, and the brand-consumer relationship is no different”  Ted Minini

Zilele astea mi-au trecut prin fața ochelarilor o mulțime de povești interesante. Vorba storytellingului, dacă nici noi nu observăm acțiunea, cine s-o facă? Așadar, de la acțiune la personaje și invers, am găsit dovada potrivită pentru a demonstra că storytelling-ul este un instrument pe care-l poți folosi cu încredere și la angajare. Dovada? Consumați cu încredere povestea asta.

1. Luna trecută a început cursul de storytelling “€œThe Future Of Storytelling“. Pe scurt, cursul e user-friendly, oferă o mulțime de resurse și o structură care te inițiază în ceea ce înseamnă arta de a spune povești. Mie mi-au plăcut câteva definiții ale storytelling-ului:

Robert Pratten – “€œca să poți da o definiție a storytellingului, trebuie în primul rând să știi ce e o poveste: fragmente de informație care se întrepatrund“.

Cornelia Funke – este de părere că storytelling-ul poate fi un moment sau istoria întreagă a universului. Poate fi un episod, o scenă sau intriga unei acțiuni. Dar nu există o definiție totală a storytellingului, ci mai degrabă “fiecare ar trebui să aibă propria definiție a storytellingului”.

Ca resurse, găsiți aici 8 sfaturi de la marele Vonegut, pentru a scrie povești mai bune și câteva storytelling €tips pentru începători (foarte utile și celor mai avansați, îmi permit eu să spun). În cursul 2 aflați câte ceva despre originile storytelling-ului de la prof. Hans-Cristoph Hobohm. Găsiți extrase ideile principale ale cursului aici.

2. Construiți-vă ambalajul astfel încât să fie ingrendientul final în povestea brandului vostru

Un articol interesant, scris de Ted Minini, în care președintele Design Force vorbește despre puterea ambalajelor de a spune o poveste. Storytellingul este una dintre inițiativele de marketing cele mai discutate zilele acestea și, treptat, încep să se utilizeze tot mai multe platforme pe care să se “€œscrie” poveștile brandurilor. Autorul este de părere că nici o platformă de comunicare nu este mai eficientă decât ambalajul unui produs, pentru cムacesta se află chiar la punctul de vânzare de unde consumatorii iau decizia finală privind produsele pe care le achiziționeazăƒ.

3. 7 Mituri de marketing demontate cu succes

Suntem atrași necontrolat spre legende și mituri. Nasc controverse, incită, supun la dezbateri sau sunt povestite ca intrument de divertisment. Dar, uneori, miturile insuflă frică inutilă în existența noastră liniștită – știți și voi exemplul “Do not drink Coke with those Pop Rocks! You’€™ll explode!“. Cât despre mituri, nu, marketingul nu trebuie să fie neapărat sexy. Trebuie doar să fie original și eficient. Iar content marketingul nu trebuie neapărat să aducă lead-uri ci să contruiasca imaginea brandului. Uneori, însă, din păcate, marketerii folosesc aceste mituri ca pe o scuzムpentru a nu performa. În ce fel? Citiți articolul integral aici: Marketing Mythbusters.

4. Despre rolul storytellingului în UX Design am aflat în articolul lui Stephen Lepitak cu abordarea practică și foarte isteață a Annei Dahlstrom. Ea spune că prin reprezentarea grafică se pot identifica puncte-cheie pentru vizitatori iar de aici se pot stabili prioritățile întregului proces de “€œvizitare” a unui site, și deci, a parcursului unei experiențe, a unei povești. Mai multe despre calitatea de “€œnarator”€œ a unui design și despre implementarea unei povești care să coincidă cu experiența navigării/cumpărării unui produs online sau a unui serviciu, citiți în articolul original.

Bonus

1. Un video care a circulat în feed-urile multora zilele astea și pe care dacă l-ați văzut, vă invit să-l mai vedeți o dată, iar dacă nu, atunci “keep your eyes open”. Interesant cum magia zilelor noastre se numește realitate augumentată, nu?

2. Am dat peste opera lui Giuseppe Colarusso, care folosește povești pentru a le integra în obiecte cu uzabilitate extinsă. Mi se pare nu numai un arhitect genial dar și un povestitor de mare clasă. Fiecare obiect realizat folosește tehnica ludicului și a creativității ancorate în realitate, dată de gandirea laterală (vedeți detalii la Edward de Bono).

3. Dacă n-ați mai citit de mult timp o poveste bună, românească (excepție fac abonatii la DOR), vă propun eu o poveste scrisă cu cele mai frumoase cuvinte și cele mai reale imagini: Ultimul agatîrș.

4. Și încă una, de această dată, în versiune cântată/recitată, pe care ar trebui să facem un studiu de caz. E o încercare de storytelling românesc, într-o manieră autentic-raperizată: DOINA – o vedetă la tine în poșetă. Original aș spune. Eficient? Poate dacă facem studiul de caz. Cine e interesat?

Sursa foto: packworld.com, sutu.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>