În stanga și-n dreapta, la metrou, pe stradă, acasă și la muncă. Peste tot aceleași povești. Dacă suntem norosoși, auzim altele în fiecare zi și ne hrănim orgoliile interioare cu personaje și întâmplări noi. Unii numesc aceste povești branduri. Alții le numesc reclame. Mie-mi place să-i spun pe nume acestui val de basme moderne: storytelling.

Așadar, pentru cei pasionați, pentru cei înflăcărați sau pur și simplu pentru cei care caută resurse, o să împart din când în când, câteva link-uri, studii de caz, cărți sau articole despre subiectul acesta. Dacă aveți și voi de împărțit, vă aștept sugestiile pe mail sau în comentarii. Chiar aș vrea să mă completați!

1.  Halls & Partners își lansează echipa globală de “Storytelling

Misiunea echipei de storytelling va fi aceea de a inspira companiile să-și spună poveștile într-un mod în care acestea să devină virale, să poată circulă de la sine. USP-ul companiei, rezumat la un singur cuvânt (“€œengagement”) se regăsește și în cuvintele lui Vanella Jackson, CEO: “Suntem în afacerea asta pentru a identifica ceea ce contează cu adevărat în acest val uriaș de informații de business. Metodele tradiționale de research nu reușesc întotdeauna să evidențieze esențialul și să identifice ceea ce contează cu adevărat ori să ofere metode inovatoare de a spune povești care inspiră acțiune“.

2. Mattel a lansat Playground Productions, o divizie de Storytelling creativ axat pe o platformă de divertisment

O decizie strategică pe care o inițiază unul dintre cei mai mari producători de jucării din lume (mă refer aici la binecunoscuta Barbie, păpușile Monster High și personajul Max Steel sau, mai noile Team Hoț Wheels) este cea a lansării unei platforme de divertisment… altfel.

Tim Kilpin, managerul general afirmă: “Concentrandu-ne pe storytelling, ca parte a procesului de dezvoltare a brandului, suntem capabili să consolidăm strategia noastră globală de a construi noi francize, în creșterea brandurilor noastre de bază dar și optimizarea divertismentului.

Așadar Playground Productions există pentru a concepe și a livra povești de impact, care să angreneze brandurile pe toate platformele interactive pe care copii le iubesc, am putea spune. Vice președintele David Voss este de părere că “storytelling-ul face parte din fiecare personaj de succes creat. De la dezvoltarea scenariului și până la €œharta poveștii” (story mapping), de la producție și până la post-producție, ne-am stabilit un traseu unic spre o poveste modernă și atractivă”.

De acord, așteptăm să vedem personaje mai bune, cu povești mai bine conturate și personalități pe măsură.

3. Viitorul CMO va trebui să fie povestitor, tehnic și behaviorist

Sau cel puțin așa afirmă Debi Kleiman pentru Adotas: viitorul CMO (Chief Marketing Officer) trebuie neapărat să fie un storyteller excepțional, un om cu viziune tehnică și un specialist în comportamentul cumpărătorilor.

Eu o să mă rezum doar la abilitatea de storyteller. În prezent, un CMO se confruntă cu provocări mult mai complexe decât acum câțiva ani. Noile instrumente de social media necesită povești atrăgătoare, mult mai flexibile ca și tipuri de conținut. Provocarea constă în faptul că acum consumatorii își doresc să participe direct la povestea brandului și sunt din ce în ce mai conectați și, prin urmare, capabili să reacționeze imediat.

Să construiești o poveste e partea cea mai ușoară. Să o poți modela pe targetul tău, perfecționa și îmbunătăți permanent, aici intervine dificultatea“. Un CMO trebuie să fie capabil să creeze povești care sunt suficient de puternice pentru a atrage atenția consumatorului, dar suficient de flexibile pentru a încorpora feedback-ul instantaneu și constant.

Nu mai pare atât de ușor, nu-i așa? Mai multe citiți voi aici.

4. B2B Storytelling  – 4 sfaturi despre cum să scrii un studiu de caz

Ultima tendință în content marketing este storytelling-ul, însă acest lucru nu e o noutate în forma lui actuală. Această modalitate de promovare și susținere a unui brand a fost folosită pentru afacerile tip B2B, care au apelat la studiile de caz, încă de la început, pentru a stabili credibilitatea și influența în deciziile de cumpărare. O să numesc cele 5 tips-uri și vă laș pe voi să le aprofundați, după pofta inimii:

a. În primul rând, gândiți-vă cine e publicul – evident, nu?

b. Faptele vând. Chiar vând, dacă știi cui să le spui.

c. Fă problema relevantă pentru studiul tău de caz. Repet, problema, nu numai soluția.

d. Grafice, infografice, poze. Pentru a ilustra cât mai complex “€œpovestea” problemei. (Revin cu o sinteză a cărții lui Dan Roam – “Pe spatele șervețelului”)

5. Un interviu despre cea mai buna cale prin care vă puteți folosi de brand storytelling

6. Ce inseamnă storytelling și cum poți provoca emoții printr-un video? Sau cum poate o sperietoare de ciori să devină o piesă importantă în content marketing? Descoperiți aici.

7. Bonus – o încercare de storytelling, o poveste 100% românească, la care eu, personal aș fi lucrat mai mult. Dacă tot e marca noastră, aș fi văzut-o dătătoare de mult mai mult potențial. Aș fi vorbit mai mult de Ana Aslan – omul și cercetătorul. Aș fi folosit mai multe emoții și mai puțini termeni “meticuloși”. Aș fi folosit cei 125 de ani într-o poveste unitară. Dar… până mă apuc eu de scris script-ul, vă las cu povestea Farmec.

Și, la sfârșit, o poveste bine realizată. Dacă execuția și stilul sunt subiective, vă garantez că o să va placă implementarea tehnică: ONE HERO.

Sursa foto: http://venturebeat.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>