La facultate (am terminat Sociologia) am învățat clar și răspicat  că datele, cifrele și procentele nu înseamnă nimic dacă nu știi cum să le interpretezi corect. Sunt niște numere fără aplicabilitate dacă nu fac parte dintr-un context, dacă nu spun o poveste. Așa că, mare parte din notă o reprezenta analiza datelor, nicidecum cifrele. Analiza ipotezelor, confirmarea sau infirmarea lor, detaliile care îți puteau aduce insight-uri prețioase (în cazul cercetării calitative) – astea toate reprezintă nici mai mult, nici mai puțin decât pașii storytelling-ului.

Constanță vs consistență

Am citit recent într-unul din articolele de pe HubSpot: “€œcompaniile care generează conținut pe blog-uri au cu 55% mai mulți vizitatori, cu 97% mai multe link-uri inbound și cu 434% mai multe pagini indexate“. Sunt valori destul de elocvente privind puterea unui blog. Crearea unui blog consistent și valoros însă costă: timp dedicat, creativitate (pentru diversitate pe termen lung) și disciplină (un calendar editorial cu o constanță calculată).

Din experiență pur personală, fiecare articol scris vine la pachet și cu o evaluare a valorii sale. Aici, fiecare editor își are proprii KPI pe care îi urmărește și măsoară (și care diferă în funcție de conținutul pe care îl exprimă și de obiectivele propuse: new likes, unlikes, YoY, engaged users, PTAT, newsletter subscribers, etc.). Întrebarea care rămâne suspendată se ramifică în 2 direcții: ce proporție și ce consistență?

Povești proiectate pentru noul consumator

Vorbeam într-un post anterior, apropo de background-ul sociologic, despre “€œcâștigăƒtorii de pe rafturile noastre” în contextul societății hiperconsumeriste. Ei bine, tehnologia zilelor lui 2014 permite importarea poveștilor pe toate canalele inventate și neiventate încă și, pe care le putem “atinge”cu toate simțurile. Da, știți de Lindstrom și de ale lui branduri senzoriale, așa că nu insist.

Abordarea storytellingului însă înglobează într-un concept perfect unitar același fir roșu. Același mesaj. Provocarea noastră stă în analiza rezultatelor, în interpretarea cifrelor și în diagnosticul croit pentru brandul “de tratat”.

sursa foto: pinterest.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>