timp de citire aproximativ: 4.5 minute

Mi se pare numai mie că auzim tot felul de concepte pe care le folosim (doar în vocabular din păcate) și pe care însă nu le înțelegem pe deplin?

Curioasă cum mă știți, asist din ce în ce mai des la o naționalizare a unui concept drag mie, denumit generic “Brand Experience”. În România se dezvoltă de vreo 2 ani (cel puțin sub titulatura asta), însă în Europa de Vest și America există un cult întreg în această direcție.

1. Poveste românească

Una dintre experiențele recente, pentru care am felicitat-o pe Elena de la Conan PR, m-a făcut să mă gândesc bine la cât de multe înseamnă Brand Experience și la Brandurile senzoriale ale lui Lindstrom citite prin facultate.

Pe scurt, să vă explic ce-am făcut sâmbătă și cum se traduce o experiență totală de brand.  

Râșnov. DinoParc. 3 autocare pline de adulți curioși și copii nerăbdători. Un drum ușor, câteva ore pentru experimentare, o masă pe care am așteptat-o din plin, un drum la fel de lin înapoi în București, recompensat cu o pauză cadorisită cu sandvișuri uriașe și delicioase, strângeri de mâini, mulțumiri și suveniruri dinozauristice. O zi întreagă în care am gustat o experiență calculată și organizată până în cele mai mici detalii și din care asocierea cu brandul DinoParc este una extrem de pozitivă.

Au fost peste 11.000 oameni în primele 3 zile și dacă fiecare a simțit măcar 50% din experiența de brand pe care am simțit-o eu, există șanse mari să asistăm la o dezvoltare frumoasă a brandului. Felicitări, încă o dată!

Acum, că ne-am înfruptat din exemplul românesc, să vedem cum stau alte branduri la capitolul Brand Experience.

2. DreamWorks Animation, Shreck  și magia Storytelling-ului

Westfield London și Westfield Stratford City au anunțat pe 9 iunie o experiență cu totul nouă, adusă la viață de DreamWorks Animation. Aceste două locații poartă privilegiul de a fi primele, angajate sムgăzduiască oficial un DreamPlace marca DreamWorks, în afara Statelor Unite.

Ce se întâmplă aici? DreamPlace-ul va transporta familiile venite aici într-o aventurムcaptivantăƒ, cinematografică, care are loc într-o “€œcabană” de 186 m2 și care combinムcele mai recente tehnologii de efecte vizuale și senzoriale bazate pe mișcare. Toate acestea desigur, sunt “€œglazurate” într-o poveste foarte bine spusă.

Noul concept combină faimoasa bază de storytelling cu umorul caracteristic brandului DreamWorks și implică vizitatorii prin activități fun, interactive și personalizate, având că triggere personaje arhicunoscute de film precum Shrek, Donkey și aventura lor către Moș Crăciun. Întreaga experiențムeste adaptată și croită astfel încât să acopere toate stadiile experienței: de la momentul când faci rezervarea până în momentul când ajungi să-l întâlnești pe Moș Crăciun.

3. Cum demonstrează Disney că profitul este despre Brand Stories?

Dacă tot suntem la capitolul copii și experiențe dedicate lor, hai să vedem ce face Mai Marele Disney.

Marketerilor li se spune foarte des că storytellingul este cheia brandingului. Corect până aici. Dar că brandul are nevoie de un întreg context pentru a-și dezvolta povestea… nu spune nimeni nimic.

Conceptul de “content marketing” este, de prea multe ori, aruncat ca argument suprem în discuțiile despre branding, fără a fi declinat pe canale și pe strategii. El este considerat un simplu instrument de marketing, evidențiat în maxim 3 moduri: text, fotografii și video-uri.

Ei bine, sâmbătă am avut o revelație: unii încep să priceapă ce-i cu brand experience-ul și cu povestea. La kilometri distanță de România, Disney demonstrează cum o poveste convingăƒtoare poate crește veniturile. Închipuți-vă cum Elsa, unul dintre personajele filmului Frozen, este în același timp un brand în sine, un produs (păpușă, joc, caiet, agendă, pix), o experiență de brand (vezi câte costume s-au vândut pentru petrecerile costumate) și o modalitate pentru companie prin care obține profit.

Pentru că nu are rost să fac traduceri vă invit să citiți pe Forbes.com întreaga poveste.

sursa foto: forbes.ro, forbes.com, uk.westfield.com,  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>