Când am deschis cutia și am simțit parfumul ăla, amintirile mi-au fugit exact prin ‘€˜95, la diminețile când mă pregăteam de școală și bunica îmi făcea lapte cu cacao. O dimineață de-asta începea cu ceasul ăla vechi, alb, de pe televizor, începând să zbârnâie a trezeală și cu bunica care îmi șoptea la ureche “€œTrezeşte-te, Georgiană că-i tarziu”. Nu era niciodată târziu, dar așa-i plăcea bunicii să mă gătească, că trebuia să mă trezesc cu jumătate de oră să-mi împletească părul de vreo 3 ori, până îi plăcea. Cu o cană mare de lapte cu cacao într-o mână și cu o felie de chec cu muuultă nucă în cealaltă…

Folosiți acum nouă pastă de dinți “€œDinţişor” și zâmbetul dumneavoastră va străluci de sănătate!

Nu, nu, nu! V-am întrerupt povestea, așa-i? V-ar fi plăcut să știți ce se întâmpla dimineață, ce urma după micul dejun, și cum îmi călca bunica-mea gulerele de dantelă? Ei bine, să privim așa: toți suntem avizi după aflarea unor experiențe personale, a unor exemple. În momentul când brandul “Dinţişor” intră violent în povestea noastră, devenim irascibili și nu, nu cred că vreunul din noi, agresat fiind, va da 2 bani (la propriu) pe pasta “€œDinţişor”.

Cam asta fac multe dintre brandurile de pe piață – sunt intruzive, obraznice, nesuferite. Dacă povestea mea ar fi continuat cu toată descrierea dimineților copilăriei mele și, într-un punct, la un moment dat, în povestirea mea ar fi apărut și brandul “€œDinţişor”, cu siguranță l-ați fi perceput ca un brand prietenos, a cărui aromă, v-ar putea trezi și vouă amintiri din diminețile fericite.

Storytelling-ul este, în primul rând, o tehnică de poziționare. În societatea hiperconsumeristă în care ne învârtim, numai câteva branduri dețin locuri în sertarele, frigiderele și pe umerașele noastre: brandurile corect povestite.

Milioane de reclame. Doi câștigători.

Ύn fiecare zi, consumatorii văd sute de reclame la televizor, zeci de panouri pe stradă, aud zeci de recomandări de la prietenii lor. Multe dintre aceste mesaje se pierd în neclaritate. Unele nu au mesaje suficient de puternice, altele pur și simplu nu exprimă nimic. Dar existムo modalitate puternică prin care putem face curat în dezordinea pieţei: poți colecționa experiențe chiar de la clienții tăi.

Dintre toate milioanele de branduri, cea mai mare probabilitate să alegi un produs se împarte între brandurile ultra-cunoscute, care vin la pachet cu promisiunile lor specifice și o a doua, care se împarte la rândul ei: ori un produs recomandat, ori un produs cu o poveste în care te regăsești.

Ce e interesant e că povești se spun deja despre brandul tău, fie că le creezi tu, fie că sunt create de către consumatori, angajați, etc. Storytellingul te ajută să (re)stabilești echilibrul awareness-ului brandului tău, prin însumarea tuturor tehnicilor de PR, marketing, branding – da, cifrele sunt foarte importante, până și în spusul poveștilor. Dar despre numere povestim după ce termin felia de chec cu multă nucă.

Surse foto: retailtechnologyreview.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>