Google e un prieten care mă provoacă la joacă mai mereu. Eu îl întreb tot felul de prostioare iar el îmi da câteva milioane de soluții. Sau cel puțin atâtea mi-a oferit când l-am întrebat “what makes a good story?“.

Întotdeauna am încercat să găsesc răspunsuri simple la întrebări complicate, așa că m-am apucat de căutat printre articole și rețete de povestit, care sunt ingrendientele folosite la aluatul unei povești bune.

Storytelling is joketelling spune Andrew Stanton, într-un video genial la TED.

A spune o glumă bună înseamnă că trebuie să ai punctuație, să știi când să te oprești pentru o secundă, doar pentru a da replica de final. Suntem îndrăgostiți de povești. Noi înșine suntem povești pe două picioare. M-a impresionat mult când Stanton pomenește despre bilețelul pe care îl poartă un manager în buzunar: “n-ai cum să nu înveți să iubești pe cineva, de îndată ce îi cunoști povestea“. Nu asta se petrece și cu brandurile?

Se întâmplă să cunoști un brand în social media, să-l întâlnești pe raft și să-ți povestească despre el – cum a apărut, care e ideea, ce-i cu el acolo și cum te ajută pe ține dacă-l iei acasă? Ne pasă tuturor: emoțional, estetic, intelectual, social, doar că prea puțini înțelegem punctuația corectă în comunicarea de brand.

Sursa foto: ted.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>