Plăcerile lui Decembrie
Plăcerile lui Decembrie
1 December 2014
Plăcerile lui Ianuarie
Plăcerile lui Ianuarie
6 January 2015
Show all

Basmele Advertisingului vs. Bugetele preferențiale. De Sărbători.

UPS

Disclaimer: Acest articol poate conține urme de aroganță. Discutabil, motivată. A se consuma de preferință în liniște, fără frustrări. Ingerare rapidă, fără efecte adverse.

Ah, ce-mi plac provocările! Îmi place să intru în dispute de tipul conținut vs cifre, mai ales când îmi pot demonstra teoriile chiar prin cifrele interlocutorilor. Zilele trecute am avut una dintre cele mai productive astfel de manifestări, când mi-a fost confirmată una dintre ipoteze: pentru rezultate, chiar și cele mai bune povești au nevoie de buget, fie el de realizare, livrare, promovare, etceterare.

Coooooorect! Te poți trezi un pionier al brandului pentru care lucrezi, cu o idee ultra scalabilă, pentru care însă nu există buget de realizare. Ce te faci? Departe de mine intenția de a intra în polemici curioase despre bugete în campanii sau “€œbani aruncați pe marketing”. Soluții? Testate pe baza experienței. Nu e timpul și nici locul să mă joc de-a părerologul. Dar vă prezint, dedesubt, cum șade bine exemplelor, câteva idei care uluiesc prin realizare și poveste. Exemple pertinente de storytelling croite perfect:

1. Povestea șoferilor de la UPS  

Încep după cronologia apariției pe ecranul meu. Nu a preferințelor, să ne fie clar. Însă, dacă m-ar întreba cineva care este reclama care ilustrează cel mai bine un concept ideal de storytelling, i-aș arăta ad-ul ăsta.

2. Pinguinul lui John Lewis   

Nu știu cât de familiarizați sunteți cu brandul britanic, dar vă spun cu mâna pe inimă că au una dintre cea mai coerentă și clară comunicare din câte am urmărit (pe lanțurile de magazine internaționale). Campania asta de Crăciun au mizat pe drăgălășenia copilăriei și bine au făcut!

3. Victoriile Sainsbury`s 

Ultra-viral, ad-ul cu pricina intră în topul meu cu ad-uri de Crăciun. Îl prea bine știți, așa că nu insist: poveste genială, inspirație cinematografică, deznodământ adorabil.

4. Melodia Apple 

Apple se pricepe la advertising. Și n-o spun numai eu. Dar ad-ul pentru Crăciunul 2014 transfigurează toate valorile Apple într-o singură emoție. Puterea de a transplanta atât de multă energie într-o poveste m-a uluit. Covârșitor.

5. Petrecerea Bailey’s 

V-am spus cât de mult îmi place copy-ul celor de la Bailey’s? Nu. O să vă tot repet. Apropo, v-ar plăcea un studiu de caz pe mesajele lor de-a lungul timpului?

Surse foto: google.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>