Şi când astea se termină?
29 July 2011
puzzle
Ai casă, n-ai brand! Sau cum o dau în bară agenţiile imobiliare
3 August 2011
Show all

Vinzi? Esti sigur? – 6 idei despre cum sa vinzi mai bine!

decision_btn_pressed_home

E un trend. Să fii freelancer. Şi nu-i nimic rău în asta, ba dimpotrivă. Totul e bine până când ajungem la partea de „call to action”, aşa-i? E simplu să scriem poveşti! Toată lumea poate asta! Până de curând scriam şi eu! Numai că poveştile trebuie să vândă în cazul ăsta. Pentru început ar trebui să ai clare în minte câteva principii de marketing, să le numim „selling tips”. Un copywriter bun cunoaşte multe astfel de tips-uri, eu o să număr aici câteva, care îţi pot folosi în orice situaţie:

1. Oamenii iau decizii bazate pe emoţii, sentimente, nevoi;

2. Oamenii au nevoie de argumente raţionale pentru deciziile pe care le iau – aici, un copywriter bun va scrie un text suficient de inteligent care va îmbina partea emoţională cu partea raţionalaă a unui cumpărător;

3. Oamenilor le place să aibă avantaje – aşadar, oferă-le suficiente motive pentru care ar cumpăra ceea ce încerci să vinzi!

4. Oamenii sunt suspicioşi – de ce nu vii tu în acest caz să demonstrezi cu date valide, că ceea ce vinzi tu e perfect pentru ei?

5. Oamenii întotdeauna caută ceva NOU şi ceva GRATUIT! Încearcă să le oferi cel puţin unul din lucrurile pe care şi le doresc!

6. Oamenii vor exclusivitate! Ei vor să atingă, să simtă, să miroasă, să ia contact cu produsul pe care tu îl vinzi. Gândeşte-te cum ai putea face acest lucru!

Cui, de ce şi cum?

Acum, că am clarificat noţiunile elementare despre ceea ce le place consumatorilor, să ne întoarcem la conţinutul prin care tu trebuie să vinzi.

În primul rând, nu te apuca de scris doar de dragul de a scrie. Trebuie să înţelegi foarte bine cui vinzi, de ce vinzi, ce se întâmplă cu produsul pe care tu îl vinzi? Conţinutul pe care tu îl oferi trebuie să aducă un plus de noutate cititorului, şi nicidecum să-l plictisească sau, mai rău, să-l enerveze! Pe scurt, să fie de calitate! Sfatul meu? Exersează! Încearcă să „vinzi” ce-ţi trece prin cap! Reciteşte! Arată cuiva! L-ai plictisit de la primele rânduri? Mai încearcă!

Soluţia e la tine! Şi încearcă s-o spui tare şi răspicat! Ce-i iese cumpărătorului? Care sunt beneficiile lui? Răspunsurile la întrebările astea ar trebui să se regăsească în scrisoarea ta! Fă-i pe cititori să se simtă deosebiţi! Asta o poţi face printr-o idee genială de prezentare, printr-o promoţie extraordinară sau cu ajutorul unui cadou neaşteptat!

Hop! Call to action!

Acum e acum! Să presupunem că textul tău a fost citit. În întregime. Cum îl faci să reacţioneze? Cum îi activezi butonul „Cumpără” din creier? Cum îl faci nu numai să-şi dorească, ci să-şi dorească ACUM, în momentul ăsta produsul pe care îl vinzi?

Hai că nu-i greu! Trebuie să vrei şi să exersezi! Îţi recomand să citeşti şi o parte di resursele prin care am trecut şi eu iar dacă mai găseşti, împarte-le cu noi! Sharing is fun! Spor la treabă!

Resurse:

http://www.copyblogger.com/psychological-selling/

http://www.copyblogger.com/sales-letters/

http://www.captureplanning.com/articles/25333.cfm

http://a-web-biz.com/salesletter.htm

http://www.succesdublu.ro/scrie-ca-sa-vinzi/

http://www.bookblog.ro/recenzie/cum-sa-scrii-scrisori-de-vanzari-care-vand/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>