Content curation – Ce este?

Content curation, după toate definițiile clasice, reprezintă actul de “€œdescoperire, adunare și prezentare a conținutului digital care acoperă un anumit subiect specific”. Pe scurt, content curation (și mă încăpățânez să folosesc varianta în engleză) a devenit un instrument de marketing pentru multe din companiile care au o prezență online de succes.

Spre deosebire de content marketing, content curation nu înseamnă să generezi conținut și să pui laolaltă conținut dintr-o varietate de surse și să-l livrezi într-o manieră organizată. De exemplu, un content curator nu e responsabil de crearea unui conținut dar este direct responsabil de găsirea unui conținut relevant și de filtrarea informațiilor pentru cititori/ clienți/ publicului țintă.

Cine este content curator?

Pai… oricine. Aici e frumusețea. Un content curator poate lua formă unui feed RSS, a unui link postat pe blog, a unui articol de pe un agregator de conținut, precum paper.li. Tot ce poate fi catalogat ca și conținut de marketing (articole, comunicate, video-uri, fotografii, etc.) – poate fi curat.

Mulți dintre noi au făcut content curation ani buni fără să știm. Oricine cu un cont de Facebook e curator. Exemplele relevante, desigur sunt platformele precum Digg, Delicious, ALLTOP, reddit sau Quora.

Tips & Tricks

Ok. Am stabilit care-i treaba în mare cu acest tip de conținut “€œcurățat”, pe românește, într-o traducere aproximativă. Și am mai stabilit că fiecare dintre noi este (sau poate fi) content curator. În SUA, activitatea asta a început să se contureze într-o meserie în sine și cei mai buni astfel de curatori au în vedere:

– sunt foarte bine informați și au un set de tool-uri pe care le folosesc cu regularitate pentru a adaugă valoare conținutului pe care îl filtrează; RightMixMarketing are câteva note interesante pe marginea subiectului;

– niciodată nu se bazează (doar) pe contentul “€œcurățat”, ci și pe un mix de marketing care presupune și crearea de nou conținut, variat, în funcție de canalul folosit;

– băiatul asta, Eric Savitz spune un lucru tare isteț “Content curation tools that allow for both curation and original content, however, are imperative for the SEO success formula.” De reținut.

– Heidi Cohen are 12 atribute ale unei strategii de succes in Content Curation.

Când aveți întrebări și comentarii, vă invit la discuții. Mulțam’.

sursa foto: www.masternewmedia.org

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>